Omega-3 nenasycené mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny jsou látky, které si ani lidské, ani zvířecí tělo neumí samo vytvořit. Přitom jsou omega-3 pro metabolismus naprosto klíčové. Mají antioxidační účinek a prokazatelně pozitivní efekt nejen na správnou funkci očí, mozku a srdce. Jak je ale správně doplňovat? Z rostlinných nebo raději živočišných zdrojů? Co je lepší?

Živočišné nebo rostlinné omega-3?

Rostlinné omega-3 obsahují především mastnou kyselinu ALA. Kyselina ALA je ale sama o sobě organismus nevyužitelná, a proto dochází k její přeměně na EPA a posléze také na DHA. Tělo je ale schopné přeměnit pouze 2 - 5 % původního množství. U rostlinných omega-3 je tedy vstřebatelnost jen velice malá, zatímco živočišné omega-3 tělo vstřebá až 98 %!

Živočišné omega -3 mastné kyseliny jsou mnohonásobně účinnější oproti rostlinným.

Kde najdeme živočišné omega-3?

Nenahraditelným zdrojem živočišných omega-3 mastných kyselin jsou všechny druhy mořských ryb, především ty tučné pocházející z chladných vod. Jako příklad můžeme uvést sledě, lososa, makrelu, sardinky či tuňáka.

Pro podporu normální funkce srdce, mozku a očí…..



Poradna

Každý pes či kočka vyžaduje individuální přístup od svého majitele a tak také od svého veterináře.

Máte-li jakýkoliv problém, trpí-li Váš pejsek kožními, trávícími či jinými problémy neváhejte nás kontaktovat. Náš tým složený z chovatelů a veterinářů je Vám připraven poskytnout pomoc při řešení problémů.

Na Vaše dotazy odpovídají
Ing. Gerhard Stein a MVDr. Zoltán Tatarko